Skip to main content

BIO SELEZA @ Rahsia Wanita

BIO SELEZA -feminine-pad-rahsia-wanita



Apa itu Bio Seleza ?? Anda tahu pembunuh no. 2 kaum wanita di malaysia ialah kanser servik?  Sejak syarikat mengeluarkan pad wanita atau tuala wanita Bio-Seleza Feminine Pad serta bacaan & belajar tentang pentingnya tuala wanita yang bagus untuk kesihatan wanita semakin teruja saya untuk belajar dan belajar..

Sebenarnya banyak masalah kesihatan wanita yang berkaitan dengan pemilihan pad wanita yang betul. Ini menjadikan ia satu keperluan penting di dalam kehidupan seharian seorang wanita. Sebelum lebih banyak yang saya nak ceritakan..kita lihat gambar2 info ini dahulu.

 Sejarah Tuala Wanita (Feminine Pad)

Kalau kita baca wikipedia, sejarah tuala wanita ini ada rekod sejak kurun ke-10 lagi! Sama zaman Universiti Al-Azhar ditubuhkan, itulah menunjukkan betapa lamanya dah ada tuala wanita nie.



Kalau di Malaysia pula? Haa…sebenarnya tuala wanita dulu, bukanlah tuala, tetapi kain batik yang dilipat-lipat macam berbentuk lampin. Malah saya memang menggunakan kain batik nie dulu2..mak memang garang gila kalau bab2 menjaga hal2 wanita nie..kain batik nie bukan boleh bercampur2..nak sidai pun ada tertibnya..nak cuci nak simpan semua beradab..oh..kenangan itu jelas diingatan..Tapi kalau difikirkan semula..memang betul apa yg orgdulu2 ajarkan..KEBERSIHAN dan SESITIVITI..tqvm mak!! ok..jom kita sambung balik.

Tuala Wanita batik Malaysia ni famous sehingga digantikan dengan brand awal 90-an yang paling laku masa tu – Sanita yang kotak hijau bunga-bunga tu, dan zaman sekarang dah ada bermacam-macam brand.

Cuma, bila dah banyak Tuala Wanita ada…masalah lain pula timbul?



 Masalah kesihatan…kenapa pulak???..well..

Kebanyakan brand yang ada dipasaran, mula menggunakan bermacam-macam proses, tambah pulak macam-macam bahan kimia itu & ini nak kasi nipis laa.., nak kasi wangi menggunakan teknik mengurangkan kos & akibatnya ialah tuala wanita yang moden, masa kini, canggih tapi malangnya banyak menyumbangkan kepada masalah kesihatan wanita itu sendiri.



Salah satu bahaya ialah dioxin disebabkan proses pemutihan kertas kitar semula. Yup, tuala wanita, pad tu menggunakan kertas kitar semula yang diproses, dibersihkan guna bahan kimia, dan diputihkan supaya nampak bersih.

Sebenarnya, tuala wanita yang terdapat di pasaran bukanlah 100% kapas. Ada yg dihasilkan dari serbuk kayu pulpa dan ada daripada kertas2 terpakai yang dilunturkan menggunakan beberapa jenis bahan kimia sehingga bertukar menjadi warna putih. Nak tukar dari warna asal kepada warna putih, suci dan bersih adalah menggunakan agen peluntur yang kuat termasuklah yang dipanggil Klorin. Jadi belum tentu kesemua bahan kimia yang digunakan dalam proses pelunturan tadi hilang. Berkemungkinan besar masih ada yang tertinggal pada serbuk kayu tadi sebelum digembur untuk menaikkan rasa gebu yang mana seakan sama fungsinya seperti kapas. Apabila kesemua proses telah selesai, syarikat-syarikat tuala wanita akan mengambil bekalan tersebut untuk dipatenkan sehingga menjadi tuala wanita yang ada sekarang.

Bagaimana Dioksin boleh meresap ke dalam rahim??

Darah haid yang keluar akan memasuki tuala wanita melalui permukaan jaringan atau bukan kain kapas. Jika permukaan tuala wanita tersebut berlubang, maka gas toksin yang dibebaskan akan terus berhubung dengan kulit dan akhirnya menyebabkan jangkitan. Jika permukaan tuala wanita bertukar menggunakan kain kapas semulajadi, ia akan menyerap segala gas bertoksin. Ia akan mengelakkan daripada masalah jangkitan, alahan, gatal atau ruam. Darah haid mengalir dari uterus dan diserap oleh tuala wanita. Sejenis gas bertoksin yang dinamakan dioksin akan dibebaskan melalui sistem pemeluapan. Dioksin akan diserap kedalam rahim melalui saluran uterus dan akhirnya sampai ke ovari melalui tiup fallopian.

Kalau anda nak buktikan sendiri, anda ambil pad anda..Anda buka bungkusannya, koyak bahagian tengah dan tarik keluar ‘KAPAS PALSU’ dan rasai dengan jari2 anda. Bukan kapas kan???Itu sebenarnya kertas kitar semula, pad kitar semula yang diputihkan dengan KLOROX dan dilembutkan dengan SOFTLAN…saya pun terkejut, lerai bila diramas2..kat plastik pembungkus state 100% kapas..tapi menipu jek lebih. Yerla, sape pernah korek isi perot pad tu kan?? ..huhuhu



Jom kita sambung belajar lagi tentang DIOKSIN ..!!!!

Dioksin juga menyebabkan:

* Ketidakstabilan hormon

* Kanser Payudara

* Kanser Ovari

* Kanser Usus

* Endometriosis

* Kemandulan

* Fibroid

* Keguguran

* Jangkitan pada uterus

* Melemahkan sistem imuniti badan



DIOKSIN ni akan diserap oleh faraj dan masuk ke dalam rahim kita dan risikonya, sel-sel KANSER akan diaktifkan.

Selain itu, risiko lain DIOKSIN ini akan mengaktifkan sel FIBROID , menggalakkan pembiakan bakteria dan sebagainya.

Semua wanita ada fibroid. Yang bezanya sama ada fibroid tersebut aktif atau tak. Tapi, tahu ke kita sama ada fibroid kita tu aktif ke tak aktif kan. Sehinggalah fibroid kita membesar dan terus membesar sehingga kita kelihatan seperti mengandung! Pernah dengar istilah “busung”? Ada segelintir wanita dikatakan mengalami busung disebabkan fibroidnya membesar dan sekaligus membengkak.

Selain itu, masalah wanita lain yg majoriti mengalaminya adalah SENGGUGUT setiap kali datang bulan/haid.

Memang setiap wanita di dunia ni ada mengalami masalah SENGGUGUT. Tetapi apa yang membezakan adalah dari segi kekuatan sakit SENGGUGUT setiap individu. SENGGUGUT yang normal tidak akan menjejaskan kehidupan harian. Tapi ia menjadi tidak normal jika, apabila datang haid, sakit SENGGUGUT yang dialami terlalu kuat sehingga wajah dan badan menjadi pucat, hampir pengsan dan yang paling teruk sehingga perlukan injection ubat tahan sakit.

Begitu juga dengan CYST.

Cyst adalah salah satu penyebab sukarnya mengandung kerana dalam sesetengah kes, apabila dibedah dan dikeluarkan cyst, ada janin yang terhimpit di dalam cyst. Walaupun cyst berjaya dibuang, ianya akan tumbuh kembali kerana cyst ini ada ‘ibu’nya. Dalam pemeriksaan kesihatan yg dibuat, cyst banyak menyerang wanita yang berusia 23 tahun ke atas. Tidak terkecuali wanita yang sudah berkahwin mahupun yg masih bujang.

Banyak lagi masalah-masalah sakit puan yang lain. Faktor-faktornya mungkin kerana corak pemakanan yang tidak sihat, kehidupan seharian yg tidak aktif, tidak cergas, pendedahan kepadan bahan-bahan kimia sama ada daripada persekitaran, daripada kosmetik atau daripada bahan2 kegunaan seharian contohnya seperti PEMAKAIAN TUALA WANITA BIASA di pasaran.


Kenapa pad biasa bahaya dan Apa risikonya?

Kebanyakan pad biasa di pasaran diperbuat daripada recycle paper atau serbuk kayu pulpa yang telah diputihkan menggunakan peluntur selama 30jam.
Apabila haid, darah yang panas akan bertindakbalas dengan bahan peluntur yang ada dalam pad tersebut dan membebaskan 1 bahan kimia yang sangat bahaya.
130 kali ganda berbahaya daripada arsenik (racun pembunuh yang senyap) iaitu DIOKSIN.



CIRI-CIRI TUALA WANITA BIASA


=> Pembungkusan Yang Tidak ’Hygienic’

Pembungkusan di kilang masih secara manual.

Pembungkus yang tidak boleh ditutup semula setelah dibuka. Mudah tercemar habuk, bakteria, kulat dan lembapan.

=> Penuh dengan bakteria

”Kandungan bakteria 11 x lebih tinggi dari piawaian antarabangsa”.

Ia boleh menyebabkan jangkitan kuman dan kegatalan pada alat sulit wanita. – Laporan Kajian Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) 1987

=> Tiada tarikh luput (Expiry Date)

Hampir semua pad dipasaran tidak mempunyai tarikh luput. Ada pad yang telah berubah warnanya menjadi kekuning-kuningan masih dijual dikedai-kedai. Berapa pastikah anda ia tidak akan menjejaskan anggota sulit anda?

=> Pelapik Luar Tidak Telus Haba

Menyebabkan haba dari suhu darah haid terperangkap, alat sulit menjadi lembap dan tidak selesa.

=> Tiada Bahan Anti-Bakteria

Pad wanita adalah tempat pembiakan bakteria yang paling ideal kerana terdapatnya protin didalam darah haid. Bakteria dengan mudah masuk kedalam badan melalui vagina dan melemahkan sistem imuniti badan. Bakteria akan memasuki ke dalam sistem badan hanya dalam tempoh 2 jam sekiranya haid ini tidak dicuci.



* Setiap wanita menggunakan ~ 15 000 keping tuala wanita sepanjang hayat

(35 tahun ;period pada usia 12 tahun dan menopouse pada usia 47 tahun).

   

Maka, risiko wanita itu terdedah pada Dioksin adalah
15 000 kali !!!

Kanser Serviks (Pangkal Rahim) menjadi Pembunuh No. 2 Wanita Malaysia..!!!!!



Dah banyak pendedahan dan kajian berkaitan yang menunjukkan bahayanya tuala wanita biasa. Dan ingatlah bahawa sel kanser mengambil masa 1-14 tahun utk menampakkan diri. Lebih baik mencegah kan.

Tuala wanita yang selamat memang banyak kat pasaran sekarang ni. Tapi apa salah nye bertukar pada yang lebih memberi kesan sihat dan selamat.Memang pad biasa harganya MURAH…tapi perlu ada kesedaran bahawa aset kewanitaan kita harganya TAK TERNILAI sekiranya ianye di ragut penyakit yang biasanya menjadi pembunuh utama wanita masa kini.Masanya telah tiba..!!!

Marilah kita berubah kepada BIO SELEZA..

================================================================================================

MEMPERKENALKAN BIO SELEZA  FEMININE CARE

Bio Seleza Feminin Di rumus khas dengan bahan-bahan yang dapat membantu melegakan masalah berkaitan haid serta ketakselesaan akibat haid. Dengan tambahan 8 Kelebihan Unik, Bio-Seleza memperbaiki kebersihan feminin serta menggalakkan perlindungan kesihatan yang optima sepanjang hari.

BIO SELEZA FEMININE PAD yang diperbuat daripada kapas, mengandungi tenaga Bio Velocity, Far Infrared Rays, Nano Silver & Ion Negative yang dapat membunuh bakteria dgn berkesan disamping membantu melancarkan peredaran darah & memberi tenaga telah berada di pasaran. Ciri-ciri ini hanya terdapat pada Bio Seleza sahaja lebih2 lagi BV tu.

Boleh digunakan oleh kaum lelaki untuk membantu masalah angin pasang, buasir, memelihara “kelelakian” & pelbagai lagi fungsi lain melalui tenaga Bio Velocity & FIR.


CIRI-CIRI UTAMA BIO SELEZA FEMININE PAD ;

* Tiada bau yang tak menyenenagkan kerana ada funsi penyahbau.
* Lembut dengan lapisan bebas habuk yang selesa dengan ciri serapan hebat.
* mengawal kebocoran yang hebat dengan mengunci cecair secara berkesan bagi mengelakkan kebocoran dari semua sudut.

Dengan BIO SELEZA tiada lagi masalah:
* KEPUTIHAN
* HAID TAK STABIL
* VAGINA GATAL dan BERBAU
* MASALAH HORMON YANG MENYEBABKAN SUKAR UNTUK HAMIL
* PENING DAN KURANG TENAGA KETIKA HAID
* PAD BOCOR



BIOSELEZA vs. PAD LAIN
* Menampung sehingga 150ml cecair TANPA sebarang KEBOCORAN (normal max haid 50ml)
* Membekalkan OKSIGEN & tenaga BIO VELOCITY (BV) yang menyeimbangkan tenaga ELEKTROMAGNETIK
kepada pemakai.
* Tiada lagi masalah letih, lesu, pitam ketika haid.
* Mengandungi nano perak & ion negative untuk membasmi 99.99% bakteria & Far Infrared Rays (FIR) untuk melancarkan peredaran darah

Perbandingan antara jenama biasa dengan Bio Seleza :

=> Stuktur Asas:
Jenama Biasa – Kertas
Bio Seleza – Kapas lembut

=> Lapisan penyerap:
Jenama Biasa – Kertas kitar semula dengan bahan penyerap yang sedikit.
Bio Seleza – Di import dari JEPUN dengan molekul SAP penyerap kualiti tinggi.

=> Lapisan Bawah:
Jenama Biasa – Selaput yang tak telap udara
Bio Seleza – Selaput yang telap udara

=> Lapisan pelekat:
Jenama Biasa – Pelekat gred industri
Bio Seleza – Pelekat gred makanan

Bio Seleza menggunakan empat teknologi terbaik untuk memelihara kesihatan manusia…
*Teknologi Bio Velocity Ekslusif dari Korea
*Sinar Inframerah Jauh
*Ion Negetif
*Nano Silver
[TEKNOLOGI BV DI’PATENT’ KAN, TIADA PAD LAIN DI DUNIA YANG BERTINDAK SEBAGAI ‘BOOSTER’ TENAGA & MEMBANTU MENYELESAIKAN MASALAH SAKIT PUAN SEPERTI BIO SELEZA]


Demo Ringkas Bio Seleza :

Kanan sekali merupakan pad Bio Seleza.
Dan perhatikan pada Bio Seleza tetap kelihatan kering walau telah dicurahkan dengan sejumlah air.


SESUAI UNTUK SIAPA?
 Semua golongan wanita untuk kegunaan semasa haid & pantiliner untuk kegunaan harian
 Ibu mengandung : memberi tenaga, mengelakkan masalah keputihan, ‘kencing kotor’ & terkencing semasa batuk/bersin
 Lelaki : membantu masalah angin pasang, buasir, memelihara “kelelakian” & pelbagai lagi fungsi lain melalui tenaga Bio Velocity & FIR
 Kegunaan lain :
-letakkan di dalam kasut (utk keseimbangan badan, nyahbau)
-‘kool fever’ semasa demam
-tampal dalam anak tudung utk kesegaran & masalah migrain
-koyok utk melegakan kesakitan sementara


Kenapa  panty liner penting..

.
Di kalangan 4 orang wanita yang putus haid(menopaus), seorang akan mengalami kanser rahim. Ia Dikenali sebagai pembunuh no. 2 di kalangan wanita di Malaysia. cuba baca nie…takut pulak kann…(saya sharingkan drp shbt blogger..izinkan ye..tqvm)..





Ok..bagaimana pulak ….Bio Seleza dapat membantu anda..???..inilah kisahnya…



Keistimewaan pad BIO SELEZA ini ..tiada pada pad biasa yang lain…







4 Kelebihan utama yang hanya ada pada Bio Seleza.





Tiada lagi kebocoran…




Testimoni Bio Seleza :



Testimoni Bio Seleza….keluar darah cyst berketul2 slps 10 hari penggunaan dgn izin Allah. Alhamdulillah.



>> PERIOD 4 BULAN TAK DATANG…KELUAR LEPAS 5 MINIT PAKAI BIO SELEZA! <<



Gunakan BIO SELEZA FEMININE PAD Bersama PREMIUM BEAUTIFUL Untuk Kesan Lebih Optimum!
Harga agen : –> Nak jadi agen senang jer, bayar fee rm50 jer pastu terus dapat harga member. Diskaun 10-20% tau..


Bio Seleza Mixed Set :
30 pcs x 2 pack pantiliner
10 pcs x 2 pack pad siang
8 pcs x 1 pack pad malam
8 pcs x 1 pack pad malam extra panjang
Price :
Harga Bio Seleza Retail RM142; Ahli rm123
=Total 96 pcs


Bio Seleza Day Safe :
10 pcs x 6 pack pad siang
Price :
Harga Bio Seleza Retail RM1139;  Ahli RM120
=Total 60 pcs


Bio Seleza Panty Liner :
30 pcs x 6 pack pantiliner
Price :
Harga Bio Seleza Retail RM150; Ahli RM1130
=Total 180 pcs

CALL/ WHATSAPP:-019 3330358

Comments

Popular posts from this blog

Sweetality™

Sweetality™ ARE YOU AT “SUGAR RISK”? Sugar at your diet can be naturally occurring or added . Naturally occurring sugars are found naturally in food such as fruits (fructose) and milk (lactose). ¹ Sugar is also naturally available in carbohydrate-rich foods such as rice, noodles, bread, pasta and so much more. ² Meanwhile, added sugars are sugars and syrups added to foods during preparation or processing, or added at the table.¹ The American Heart Association (AHA) recommends daily added sugar amount of NO MORE than 9 teaspoons for men & 6 teaspoons for women. HOW MUCH ADDED SUGAR ARE YOU TAKING A DAY? Many people, in fact, consume MORE SUGAR THAN THEY REALIZE . Malaysians' daily sugar intake. Malaysians consume an average of 26 TEASPOONS of sugar per day³, which is far beyond the recommended daily sugar intake by either AHA or World Health Organization (WHO). Malaysians’ daily sugar intake is on a rising trend. During the 1970’s, Malaysia

PENTINGNYA AIR TERHADAP TUBUH BADAN

Kepentingan Air Terhadap Kesihatan Tubuh Badan   Air sememangnya keperluan di dalam hidupan harian kita. Dan semua orang sudah sedia maklum mengenainya. Dan saya pasti anda pun tahu 70% daripada kandungan badan kita terdiri daripada air bukan? Mari kita ketahui apakah keajaiban air dalam memberi kita kesihatan terhadap tubuh badan.     1. Kekal bentuk badan yang cantik dengan air. Anda ingin menurunkan berat badan? Air boleh meningkatkan metabolisma badan anda dan membantu untuk anda berasa kenyang. Tukarkan air manis yang anda sering minum kepada air suam. Juga sebelum makan, minum sedikit air untuk memudahkan anda merasa lebih kenyang dengan cepat. Saya pasti anda juga pernah mengalami perkara yang sama apabila anda makan diselangi dengan air. Anda akan rasa cepat kenyang daripada biasa. Apabila anda minum air yang sejuk, badan anda akan cuba untuk meningkatkan suhu air tersebut dan ia membantu membakar kalori dalam proses tersebut. 2. Air membantu meningkatkan ten